آرشیو خبر کد خبر: 15158     

نیاز شهر تهران به ١٣هزار كلاس درس

استاندار تهران از نیاز شهر تهران به ١٣هزار كلاس درس خبرداد و گفت:عمده این نیاز به كلاس درس در مناطق ١تا٦ و نیز مناطق ٢١و٢٢ می باشد.
تاریخ انتشار :۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ فروردين ساعت 18:29

به گزارش پایگاه خبری شهر تهران، یكصدو هفتاد و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور مقیمی استاندار تهران، هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران، فرهادی فرماندار تهران، باقری مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران، رحیمی نماینده مجلس شورای اسلامی ، سالاری و حق شناس نماینده شورای شهر تهران, تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و اعضای شورای آموزش و پرورش برگزار شد.

 مهندس مقیمی با تاكید بر نوسازی و تجهیز مدارس، بر نقش و مشارکت مردم در آموزش و پرورش تاکید کرد و خواستار بسیج تمامی امكانات برای بهسازی فضاهای آموزشی تهران شد.

 وی اضافه كرد: سنت مدرسه سازی توسط خیرین یکی از عنایات الهی است و برای توسعه و کمک به آموزش و پرورش نیازمند مشارکت مردم هستیم.

* باید١٣هزار كلاس درس در شهر تهران احداث شود.

 بر اساس این گزارش استاندار تهران از نیاز شهر تهران به ١٣هزار كلاس درس خبرداد و گفت:عمده این نیاز به كلاس درس در مناطق ١تا ٦و نیز مناطق ٢١و٢٢ می باشد.

مقیمی رسیدن به سطح فضای آموزشی مطلوب در شهر تهران را نیازمند ارائه یك برنامه جامع و هم افزایی بین ادارات دانست و خاطرنشان كرد:نیاز به فضای آموزشی را می توان ظرف مدت ٤یا٥سال جبران كرد به این شرط كه بابرنامه شكلی وعملیاتی حركت كنیم.

 رییس شورای آموزش و پرورش شهرتهران در ادامه مسیر رسیدن به توسعه پایدار و متوازن در كشور را درگروی توجه ویژه به آموزش و پرورش دانست و یادآورشد:اگر بپذیریم كه اساس و شالوده رسیدن به توسعه پایدار در كشور ،آموزش وپرورش مشاركتی است ،پس باید برای این بخش وقت بیشتری بگذاریم و برنامه ریزی عملیاتی مبتنی بر ارائه راهكارها داشته باشیم.

 مهندس مقیمی باذكر این مطلب كه برخی از مدارس شهر تهران نیازمند مقاوم سازی و بازسازی هستند ،افزود: اولویت ما ایجاد واحداث ٣هزار كلاس جدید در شهر تهران است.

 استاندار تهران ادامه داد:خیرین مدرسه ساز در كشور عمدتا در شهر و استان تهران ساكن هستند و بااین تلقی اشتباه كه استان تهران كمبودی از نظر فضای آموزشی ندارد ،بیشتر در استان هایی كه گمان می كردند نیاز به مدرسه دارند اقدام به مدرسه سازی كردند .

وی توجه به مقوله آموزش و پرورش مشاركتی با استفاده از ظرفیت های موجود در دانش آموزان،اولیا و خیرین برای پیشبرد و رسیدن به اهداف سند تحول در آموزش و پرورش در استان و شهرتهران را ضروری دانست و ادامه داد:با نگاهی گذرا به نظام آموزشی كشورهای توسعه یافته در خواهیم یافت كه این كشورها فقط جنبه مالی را در توسعه آموزش وپرورش مدنظر نداشته بلكه مشاركت را در معنای اعم كلمه و شامل همه جنبه ها در حوزه فكر،اندیشه و ایده در نظر گرفته اند.

 مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب های اجتماعی اقداماتی نظیر توسعه مداخلات زودرس ومبتنی بر دوره شیوع ،تلفیق آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی با كلاس درس و محتوای برنامه درسی و افزایش نرخ پوشش برنامه ها و فعالیت های پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از راهبردهای اساسی در كاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان برشمرد و گفت:تمام تلاش ما باید معطوف به دستیابی تمامی دانش آموزان ،والدین وكاركنان مدارس استان به آموزش های اساسی وضروری مربوط به مهارت های خودمراقبتی واستقرار كامل خدمات مداخله به موقع ومؤثر در مواجهه با آسیب هاوفوریت های اجتماعی ،باشد.

در این جلسه كه در محل سالن كنفرانس آموزش و پرورش شهر تهران برگزار گردید، باقری مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران با ارائه گزارشی، به بیان راهبردها و سیاست های آموزش و پرورش شهر تهران در سال جدید پرداخت و بر توانمند سازی نیروی انسانی و ارتقای كیفیت در مدرسه تصریح نمود.

مهندس باقری بر ارتقای کیفیت و جایگاه مدارس به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت و نهادینه کردن جهت گیری های فرهنگی و تربیتی در تدوین و اجرای متوازن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح نمود و افزود: به جای تست زنی باید هنر و چگونگی زندگی كردن را به دانش آموزان آموزش داد.

در پایان این جلسه و موافقت اعضا ،كلیات مربوط به تبیین رویكردها،اهداف و راهبردهای آموزش و پرورش شهر تهران در سال جاری و تشكیل كمیته ای متشكل از اعضای شورا برای بررسی آسیب های اجتماعی و ارائه راهكارهای عملیاتی برای كاهش آسیب ها ،به تصویب اعضای شورای آموزش و پرورش شهر تهران رسید.

 

فایل ها / برچسب ها برچسب ها برچسب هاآموزش و پرورش تهران , مدارس تهران , استانداری تهران ,



نام :  
پست الکترونیکی :    
نظر شما :  
کد امنیتی: